Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Een doorbraak voor de Amazone

Aan de presidenten van Colombia, Venezuela, en Brazilië:

Als wereldburgers maken wij ons grote zorgen over klimaatverandering en de snelle vernietiging van het Amazonewoud. Wij verzoeken u dringend om in overleg met de inheemse gemeenschappen het grootste natuurreservaat ter wereld te creëren dat 135 miljoen hectare van de Amazone beschermt. Dit zou uw belangrijkste nalatenschap aan de wereld kunnen zijn, en u kunt het zaadje planten voor een inspirerende rol tijdens de volgende VN-klimaattop.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Een doorbraak voor de Amazone

Er wordt aan een ambitieus project gewerkt om het grootste milieureservaat ter wereld te creëren, dat 135 miljoen hectare Amazonewoud beschermt. Dat is meer dan twee keer zo groot als Frankrijk! Maar het zal niet lukken tenzij de leiders in Brazilië, Colombia en Venezuela weten dat het volk dit wil. Hier kunnen wij het verschil maken.

Colombia heeft net aangegeven mee te doen. Als wij nu wereldwijd enorm veel druk zetten om de Amazone te redden, en dit combineren met nationale opiniepeilingen in alle drie de landen, kunnen we de Colombiaanse president de steun geven die hij nodig heeft om Brazilië en Venezuela mee te krijgen. Alle drie de staatshoofden zoeken kansen om op de volgende VN-klimaattop een goede indruk te maken. Laten wij deze kans aan hen geven.

De Amazone is van cruciaal belang voor het leven op aarde -- 10% van alle ontdekte soorten leven in dit majestueuze regenwoud, en de miljarden bomen spelen een belangrijke rol in het beperken van de wereldwijde klimaatverandering. Volgens deskundigen zou dit reservaat een doorbraak betekenen in het gevecht tegen buitensporige ontbossing. Teken de petitie nu, en wanneer we 1 miljoen ondertekenaars bereiken zullen inheemse leiders onze petitie en peilingen rechtstreeks afleveren aan de drie overheden.