Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Laat het Amazonewoud niet in vlammen opgaan!

Aan alle Europese leiders:

Wij, burgers van overal ter wereld, vragen we u met klem om de goedkeuring van het EU-Mercosur handelsverdrag op te schorten tot president Bolsonaro doeltreffende maatregelen neemt ter bescherming van het Amazonewoud en zijn inwoners. We roepen u ook op om de import uit illegaal ontboste gebieden in het Amazonewoud onmiddellijk aan banden te leggen en om wetgeving door te voeren die deze ban uitbreidt naar alle producten die wereldwijd bijdragen aan ontbossing.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Laat het Amazonewoud niet in vlammen opgaan!

Als trotse Braziliaan schaam ik me dood.

Vaak gesteund door de extreemrechtse president Bolsonaro, steken bendes van illegale landbouwers grote delen van het Amazonewoud in brand. Verschillende inheemse bewoners die dat proberen te voorkomen, zijn uit de weg geruimd.

We moeten -- en kunnen -- deze waanzin stoppen.

President Bolsonaro wil koste wat het kost een handelsverdrag van miljoenen euro's sluiten met de Europese Unie. Nu het regenwoud in lichterlaaie staat, overwegen de Europese leiders het verdrag op het laatste moment aan te passen om de bescherming van het Amazonewoud te garanderen.

Dat zou betekenen dat Brazilië alleen handel kan drijven met enkele van ‘s werelds grootste economieën als ze schoon schip maken. We kunnen het Amazonewoud niet in vlammen laten opgaan -- sluit je aan en roep Europa op tot actie. Zodra deze oproep massaal ondertekend is, zullen we opiniepeilingen lanceren en onze stemmen overhandigen aan belangrijke beleidsmakers en de media.

Diego Casaes
Geplaatst: