Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

VN-lidstaten: bestraf regimes die moorden, martelen en verminken

Aan de VN-lidstaten:

Wij, burgers van over de hele wereld, erkennen het belang van het verdrag inzake misdaden tegen de menselijkheid. Wij roepen u op dit verdrag zo snel mogelijk te onderhandelen, steunen, tekenen en ratificeren. Er is enorm veel leed in de wereld en dit verdrag brengt ons een stap dichter bij het erkennen, voorkomen en bestraffen van wreedheden tegen mensen in de meest kwetsbare omstandigheden, waaronder vrouwen en meisjes, kinderen, Inheemse groepen, mensen met een beperking en anderen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

VN-lidstaten: bestraf regimes die moorden, martelen en verminken

Waarom tekenen?
  • Over de hele wereld worden onschuldige mensen systematisch aangevallen door de overheden die hen eigenlijk zouden moeten beschermen. Ze worden geslagen, gemarteld, vermoord, verkracht, uitgehongerd en gevangengezet.
  • Insiders bij de VN laten ons weten dat het erom spant of een nieuw verdrag dat dit soort ‘misdaden tegen de menselijkheid’ strafbaar stelt erdoor komt.
  • Over vier weken komt de bevoegde commissie samen om te onderhandelen. Als we nog een paar landen kunnen overtuigen, kunnen we ervoor zorgen dat de voorstanders sterker worden dan onderdrukkende regimes als Rusland en China, die het verdrag tegen willen houden.
  • Slachtoffers, overlevers, ngo’s en meer dan 100 overheden werken al jarenlang aan dit verdrag en zeggen dat dit hét moment is om te laten zien dat er publieke steun is.
  • Dit verdrag is een unieke kans om ervoor te zorgen dat overheden die wreedheden plegen tegen mensen in de meest kwetsbare omstandigheden verantwoordelijk worden gehouden. Denk aan vrouwen, kinderen, Inheemse groepen, mensen met een beperking en anderen.
Afbeelding: Ebrahim Noroozi/AP
Geplaatst: