Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Chemours: stop met PFAS!

Aan de directie van Chemours:

Wij, bezorgde burgers uit heel Nederland, doen een dringend beroep op u: stop met het produceren van PFAS. Wetenschappelijk onderzoek heeft laten zien dat deze stoffen zeer gevaarlijk zijn, en er zijn vaak alternatieven voor. Luister naar de oproep van investeerders en burgers en stop met PFAS en zet in op de ontwikkeling van veilige alternatieven

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Chemours: stop met PFAS!

Chemiereus Chemours loost al decennialang levensgevaarlijke PFAS. In water in de omgeving van de fabriek is tot twaalfduizend keer (!) meer PFAS aangetroffen dan toegestaan en ze zitten zelfs in moedermelk! Problemen met vruchtbaarheid, het immuunsysteem en kanker kunnen het gevolg zijn.

Al jarenlang wordt actie gevoerd door omwonenden en het bedrijf krijgt de ene rechtszaak na de andere aan de broek. Na een onthutsende documentaire waaruit bleek dat Chemours al heel lang weet hoe gevaarlijk PFAS zijn, gingen ook politici zich roeren en een groot chemiebedrijf in België stopt nu versneld met PFAS.

De druk op Chemours neemt toe -- en recent spraken grote investeerders zich uit en riepen het bedrijf op te stoppen met PFAS. Sluit je bij hen en omwonenden aan -- een grote nationale petitie zou het laatste duwtje kunnen zijn. Teken nu!
Geplaatst:

Vertel het verder