Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Steun de klimaatzaak van de eeuw

Zes jongeren hebben gezien wat de toekomst in petto heeft, en ze zijn doodsbang.

Verwoestende bosbranden hebben in hun land meerdere bossen in rook doen opgaan en aan 120 mensen het leven gekost.

Door toedoen van steeds hevigere hittegolven stonden Cláudia, Catarina, Martim, Sofia, André en Mariana plots oog in oog met de afschuwelijke realiteit van de klimaatchaos.

Maar ze weigeren zich neer te leggen bij de situatie -- en ze doen iets ongelooflijks!

Samen hebben ze een rechtszaak aangespannen tegen 33 overheden in een van de meest invloedrijke rechtbanken ter wereld. Als zij winnen, kunnen al die landen -- inclusief Nederland en België -- wettelijk verplicht worden om hun CO2-uitstoot drastisch te verminderen.

Deze rechtszaak kan de wereld veranderen. Maar de jongeren hebben dringend onze hulp nodig.

Ze worden geconfronteerd met een leger van overheidsadvocaten. Ze zijn al enkele maanden geld aan het inzamelen, maar ze beschikken niet over genoeg fondsen om de overwinning te behalen die onze planeet nodig heeft. Als we nu allemaal iets geven, kunnen we hun juridische team ondersteunen en baanbrekend onderzoek lanceren dat bewijs kan leveren voor de zaak.

Deze rechtszaak draait het niet alleen om CO2-uitstoot -- ze draait om de wereld die we achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen.

Laten we de rechtbank vullen met hoop en samen aan een veiligere toekomst werken -- doneer nu wat je kunt missen.
Geplaatst: