Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Nog 2 dagen om onze kinderen van clusterbommen te redden

Aan regeringsleiders:

Als bezorgde burgers vragen we u alles wat in uw macht ligt aan te wenden om het gebruik van clusterbommen tegen te gaan. Meer dan 100 landen hebben ingestemd deze wapens te verbieden. De Conventie voor Conventionele Wapens, die de komende dagen wordt besproken, moet in lijn zijn met dit verbod, zodat de wapens nadrukkelijk verboden worden en de veiligheid van kinderen gewaarborgd.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Nog 2 dagen om onze kinderen van clusterbommen te redden

Een paar jaar geleden, toen Ahmad zijn vijfde verjaardag in een park in Libanon vierde, raapte hij een glimmend metalen voorwerp op. Het was een niet-ontplofte clusterbom, die in zijn gezicht explodeerde. Ahmad stierf langzaam met zijn familie om zich heen.

Drie jaar gelden zorgde publieke druk voor een verbod op deze gruwelijke bommen. Maar op dit moment proberen de VS andere landen over te halen om stilletjes een nieuw protocol te ondertekenen wat het gebruik toch toe zou staan – dit is de ondertekening van het doodsvonnis van vele duizenden kinderen. De meeste landen twijfelen nog over wat ze zullen stemmen. Alleen als we wereldwijd aan de bel trekken kunnen we zorgen dat onze regeringen dit dodelijke besluit blokkeren.

Standpunten worden nu geformuleerd, en we hebben maar 2 dagen totdat landen bijeenkomen. We sturen onze leiders een duidelijke boodschap: maak je hard voor het verbod op clusterbommen en waarborg de veiligheid van onze kinderen! Klik hieronder, teken de petitie, en stuur deze door naar zoveel mogelijk anderen. Onze petitie wordt direct aan de delegaties overhandigd op de conferentie in Genève.

Geplaatst:

Vertel het verder