Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
STRIJD MET DE INHEEMSE VOLKEN VOOR HET LEVEN OP AARDE
STRIJD MET DE INHEEMSE VOLKEN
VOOR HET LEVEN OP AARDE

Aan de voorzitter van COP16, Susana Muhamad, alle wereldleiders en partijen van het VN-verdrag inzake biologische diversiteit:

Roep wereldleiders op om onze verdwijnende biodiversiteit te beschermen door Inheemse landrechten te garanderen:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

"We roepen u op om ervoor te zorgen dat de landrechten van Inheemse volken en van lokale gemeenschappen uiterlijk in 2025 volledig erkend worden in multilaterale akkoorden, in nationale wetgeving en door middel van eigendomsoverdracht. De formele erkenning van hun eigendomsrechten is noodzakelijk voor hun overleving. Het is ook een van de meest doeltreffende manieren om zowel de biodiversiteitscrisis als de klimaatverandering aan te pakken."
De hoeders van de planeet worden vermoord omdat ze onze bossen in leven proberen te houden.

Meer dan 2.000 van hen zijn de afgelopen jaren gedood omdat ze opstonden tegen boeren, houthakkers en mijnwerkers die hun land wilden exploiteren voor winst.

Dit is een tragedie voor ons allemaal. Inheemse volken waken over onze bossen -- maar dat kunnen ze niet blijven doen als hun leven en hun land onder vuur liggen. Veel van hen zijn niet eens juridisch eigenaar van de grond waarvoor ze hun leven hebben gegeven!

Wereldleiders kunnen deze zinloze aanvallen helpen stoppen door ervoor te zorgen dat Inheemse volken hun grond zelf in eigendom krijgen, zodat zij de essentiële ecosystemen van onze planeet kunnen beschermen zonder vermoord te worden.

Sluit je aan om de hoeders van de aarde te verdedigen. Deze maand zullen wij onze stemmen overhandigen aan de wereldleiders op een belangrijke top in Colombia.

Deze campagne wordt gesteund door de volgende organisaties en is ondertekend door de volgende mensen

Vertel het verder