Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Fakebook

Aan Facebook, Twitter en alle techplatforms :

Wij, burgers van over de hele wereld, roepen u op om "nepnieuws recht te zetten" -- door te werken met onafhankelijke factcheckers en effectieve rectificaties te laten zien aan alle personen die onware of misleidende content hebben gezien op uw platform. Dit is het beste wat u nu kunt doen om het vertrouwen van het publiek terug te winnen en democratie en vrijheid van meningsuiting te beschermen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Fakebook

Deze schokkende foto ging in Frankrijk viraal op sociale media. Een vrouw werd tijdens een demonstratie van gele hesjes tot bloedens toe in elkaar geslagen. Vind je dat Avaaz campagne zou moeten voeren tegen dit politiegeweld? Nou, er is één probleem: deze foto heeft niks met Frankrijk te maken. Hij werd jaren geleden genomen in Madrid. Het is nepnieuws

En dat is gevaarlijk.

Door dit soort desinformatie kunnen gele-hesjes-demonstraties gewelddadig worden. En eerder werden in India en Mexico onschuldige mensen vermoord omdat ze volgens een nepnieuwsbericht kinderen ontvoerd zouden hebben.

Maar gelukkig is er een simpele oplossing voor dit gevaarlijke probleem: rectificaties van nepnieuws bij iedereen die het gezien heeft! Avaaz heeft al veel besluitvormers enthousiast gekregen over dit idee en bespreekt het vandaag nog met de Facebook-top. Sluit je aan bij de oproep!
Geplaatst: