Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

​​​​Bestrijd de klimaatcatastrofe in Somalië

Dit is hoe de klimaatcrisis er van dichtbij uitziet.

Een teder moment tussen vader en zoon -- middenin onbeschrijflijke ellende.

In Somalië dreigen zeven miljoen mensen de hongerdood te sterven -- en de HELFT van alle kinderen is zwaar ondervoed. De ziekenhuizen komen handen te kort en ouders worden gedwongen om hartverscheurende keuzes te maken over wie ze te eten geven.

Het land zucht en steunt onder de ergste droogte in veertig jaar. Door het gebrek aan regen groeien er geen gewassen meer -- en dreigen zeven miljoen mensen de hongerdood te sterven.

Somalische artsen en hulpverleners werken de klok rond -- maar elke minuut belandt er weer een uitgehongerd kind in het ziekenhuis. Elke minuut. De middelen drogen op en de artsen zijn doodsbang.

De laatste hongersnood in Somalië heeft aan 250.000 mensen het leven gekost. Dat mogen we niet nog eens laten gebeuren.

Avaaz heeft zeventig miljoen leden. Als we nu allemaal geven wat we kunnen missen, kunnen we een echt verschil maken. Samen kunnen we voor duizenden mensen levensreddende medische hulp en voedselpakketten financieren -- en onze schouders zetten onder een grootschalige campagne om noodhulp af te dwingen bij overheden en om de CO2-vervuiling te stoppen die miljoenen mensen over de rand van de afgrond duwt.

Laten we de handen ineenslaan voor een enorme internationale hulpactie. Samen doen we wat we kunnen om te voorkomen dat deze kinderen, in de frontlinie van de klimaatcrisis, verhongeren -- doneer nu wat je kunt missen.
Geplaatst: