Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

EU: verbied glyfosaat voorgoed!

Aan de leiders van de EU en de vertegenwoordigers van de lidstaten in het Permanent Comité voor planten, dieren, levensmiddelen en diervoeders:

Wij, bezorgde burgers uit de hele Europese Unie, roepen u op om glyfosaat, dat aanwezig is in pesticiden die in heel Europa gebruikt worden, onmiddellijk te verbieden. We zouden niet mogen worden blootgesteld aan giftige producten die niet alleen onze kostbare ecosystemen afbreken, maar ook kankerverwekkend kunnen zijn en onze gezondheid schaden.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

EU: verbied glyfosaat voorgoed!

Glyfosaat staat bekend als het pesticide dat bijen doodt. Maar het is niet alleen schadelijk voor bijen.

Het is een van de giftigste dingen die ooit geproduceerd zijn op aarde, met gruwelijke gevolgen voor de gezondheid. Het pesticide, dat zelfs is teruggevonden in luiers, kan tot zwangerschapsproblemen leiden, en prominent onderzoek wijst uit dat deze stof het risico op bepaalde kankers met meer dan 40 procent verhoogt!

Maar over een paar weken hebben we een unieke kans om dit gif voor altijd te verbieden.

Alles hangt af van één stemronde in de Europese Raad
-- en grote pesticidebedrijven zetten alles op alles om bij politici te lobbyen en hun winstmarges veilig te stellen.

We mogen niet machteloos toekijken.

We kunnen er niet op rekenen dat alle politici het juiste zullen doen, maar we kunnen wel op elkaar rekenen om de verandering te creëren die we nodig hebben -- en dat begint nu. In 2018 hebben we een historisch verbod op bijendodende pesticiden gewonnen, en dat zullen we nu opnieuw doen! Teken nu en deel dit overal -- Avaaz werkt samen met partners om onze stemmen op de onderhandelingstafel in Brussel te krijgen.

De afbeelding is gegenereerd door AI, op basis van echte foto's van arbeiders die sproeien met giftige pesticiden
Geplaatst:

Vertel het verder