Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Dit is een noodgeval.
Doe mee met de wereldwijde klimaatstaking Vrijdag 20 sept

Europa: stop de ivoorhandel

Teken de petitie aan de EU-milieucommissaris Karmenu Vella en alle Europese overheden:

Vul je e-mailadres in:
Voeg je nummer toe als je graag van ons hoort via telefoon of sms
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

"Wij, burgers uit Europa en de rest van de wereld, doen een beroep op u: maak een einde aan Europa's interne handel in en export van ivoor, en sluit u aan bij de inspanningen om een wereldwijd verbod op ivoorhandel in te stellen. Europa liep voorop in het gevecht tegen illegale ivoorhandel, maar haar legale handel in ivoor ondermijnt dit. In het kader van het door China aangekondigde verbod op ivoorhandel zou Europa er alles aan moeten doen om de jacht op olifanten beëindigen, voor het te laat is en olifanten uitsterven."
We staan op het punt olifanten volledig uit te roeien. Sommige worden nu geboren zonder slagtanden -- dit lijkt een ongelooflijke evolutionaire aanpassing, een poging te ontsnappen aan menselijke wreedheid.

Maar China, 's werelds belangrijkste ivoorimporteur, heeft aangekondigd ivoorhandel te gaan verbieden. Als genoeg van ons meedoen kunnen we Europa, 's werelds belangrijkste exporteur, zo ver krijgen dit voorbeeld te volgen!

Vorig jaar creëerden we veel commotie door Europa's rol in ivoorhandel voor het voetlicht te brengen. En nu is hét moment om een einde te maken aan deze handel! Voeg jouw naam toe en deel met iedereen -- samen maken we dit zo groot dat er voor altijd een einde kan komen aan de handel in ivoor.

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: