Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Europa: mensen vs. banken

Aan Europese leiders:

Als burgers maken wij ons zorgen over de economische crisis en de forse bezuinigingsmaatregelen, en vragen u het voorgenomen Griekse reddingsplan fundamenteel te veranderen. Het reddingsplan dient zo te worden aangepast dat publieke gelden worden gebruikt voor publieke doeleinden, en niet ter beloning van de banken en speculanten die onderdeel zijn van de oorzaak van de crisis.

Vul je e-mailadres in:
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Recente opmerkingen

Nieuwere opmerkingen tonen ...
Meer opmerkingen laden ...

Ongelooflijk, ze doen het gewoon nog een keer. Onze overheden geven deze keer zelfs meer belastinggeld aan banken!

We moeten Griekenland absoluut met financiële steun van een faillissement behoeden – om Griekenland en Europa te redden. Maar de huidige ‘reddingsactie’ zorgt ervoor dat belastingbetalers (dat zijn wij!) de domme investeringen die de banken deden voor 90% terugbetalen. Over een paar dagen wordt door onze ministers van Financiën over dit plan besloten – 30% van ons geld gaat naar speculanten, die een gigantische winst maken door als gokkers in te zetten op de Griekse reddingsactie!

Hoe hebben onze regeringen het voor elkaar gekregen een plan tegen faillissement te schrijven dat banken en speculanten spekt en Griekenland met lege handen achterlaat? Het antwoord is simpel: de banken zijn zelf gevraagd het plan te schrijven. Over een paar dagen wordt door onze ministers van Financiën over dit plan besloten – laten we ze samen terug naar de tekentafels sturen om een nieuw plan te ontwerpen dat Griekenland ten goede komt, en niet de banken.
Geplaatst: 30 september 2011

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: