Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Geen nepnieuws in verkiezingscampagne!

Aan de Nederlandse overheid en het parlement:

Wij zijn burgers die bezorgd zijn over de toenemende verspreiding van nepnieuws en de mogelijkheid dat nepnieuws de aankomende Tweede Kamerverkiezing zal beïnvloeden. Het fenomeen nepnieuws bedreigt onze democratie, daarom doen wij een beroep op: wij vragen u direct regelgeving in te voeren waarmee nepnieuws gereguleerd kan worden, bijvoorbeeld door sociale media die nepnieuws en haatberichten helpen verspreiden een boete op te leggen als zij deze berichten niet snel genoeg verwijderen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Geen nepnieuws in verkiezingscampagne!

Er bestaat regelgeving die onze newsfeeds voor altijd kan bevrijden van nepnieuws. In Duitsland wordt daaraan gewerkt en wij kunnen het naar Nederland halen.

Het idee is simpel: zorg ervoor dat de sociale media die nepnieuws en haatberichten verspreiden een boete krijgen als ze deze berichten niet snel genoeg verwijderen.

In Duitsland is Facebook al begonnen met het monitoren van hun content, nog voor de regels een feit zijn. Laten wij ervoor zorgen dat dit in Nederland ook gebeurt. Zodat ónze verkiezingen niet bepaald kunnen worden door leugens, racisme en manipulatie.

Vertel het verder