Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Hij doodt ze terwijl ze zwanger zijn

Aan de IJslandse minister-president, de minister van Visserij en alle de leden van de regering:

Vul je e-mailadres in om de petitie te ondertekenen:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

"Wij, burgers van over de hele wereld, zijn geschokt dat in IJsland nog steeds op walvissen wordt gejaagd. Wij doen een beroep op u: grijp deze mogelijkheid aan, en maak permanent een einde aan de IJslandse walvisjacht, en zet u in voor betere bescherming van walvissen wereldwijd."
Ze werd gedood met een explosieve harpoen en haar foetus werd eruit gerukt en weggegooid. En zij was slechts een van de 125 vinvissen die dit jaar door de IJslandse multimiljonair Kristjan Loftsson werden gedood.

Vinvissen zijn adembenemende dieren -- ze voelen liefde en diep emotioneel lijden en communiceren middels zang. Loftsson is de laatste man op aarde die geld verdient aan het vermoorden van deze vriendelijke reuzen -- vaak terwijl ze drachtig zijn.

Maar wij kunnen hem tegenhouden.

De IJslandse overheid overweegt een verbod op walvisjacht
, maar Loftsson en de lobby zullen zich daar niet zomaar bij neerleggen.

Het is aan ons om de overheid te laten zien dat de hele wereld wil dat dit verbod er komt. Teken de petitie, voor de overheid beslist. Als we 1 miljoen handtekeningen verzamelen peilt Avaaz de veranderende publieke opinie in IJsland en zorgen we ervoor dat onze oproep door heel het land te horen is.

Gepubliceerd op 17 september 2018

Vertel het verder