Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Bescherm vrouwen op het werk!

Aan wereldleiders en overheden overal ter wereld:

Wij, burgers van over de hele wereld, roepen u op om te doen wat u kunt om een einde te maken aan gendergeweld op het werk. We vragen u met aandrang om het IAO-verdrag betreffende geweld en intimidatie, alsook de bijhorende aanbeveling, goed te keuren en doeltreffend toe te passen, en de nodige nationale hervormingen door te voeren.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Bescherm vrouwen op het werk!

Meer dan 120 vrouwen in textielfabrieken in Lesotho zeggen dat ze seksueel misbruikt zijn door hun managers. Sommigen zijn naar eigen zeggen verkracht op het fabrieksterrein.

Deze vrouwen zijn niet de enigen. 80% van de ondervraagde textielarbeiders in Bangladesh is het slachtoffer geworden of getuige geweest van seksueel misbruik en ongewenste intimiteiten op het werk. Net als miljoenen vrouwen wereldwijd.

Maar over enkele weken kunnen we een baanbrekend verdrag helpen waarmaken dat vrouwen overal zou kunnen beschermen tegen geweld op het werk!

Zes landen hebben het al goedgekeurd, maar we hebben er meer nodig om dit wereldwijd in wetgeving te verankeren. Laten we onze oproep daarom overhandigen aan de voorvechters -- landen zoals Spanje, Argentinië en Ecuador -- in de aanloop naar een belangrijke wereldtop over vrouwenrechten, en overal ter wereld aan de alarmbel helpen trekken. Teken nu!
Geplaatst:

Vertel het verder