Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Tsunami-noodhulp: help de mensen, niet de walvisjagers

Aan de premier van Japan, de heer Yoshihiko Noda:

Wij leven mee met het Japanse volk dat tracht de kernramp te boven te komen, en wij veroordelen het gebruik van noodhulpgelden om de Japanse walvisindustrie te steunen. Wij eisen dat de Japanse regering onmiddellijk alle subsidies aan de walvisvaart stopzet en in plaats daarvan voorrang geeft aan het herhuisvesten en bijstaan van families die na de kernramp en de tsunami nog altijd op hulp wachten.

Vul je e-mailadres in:
Voeg je nummer toe als je graag van ons hoort via telefoon of sms
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Op dit moment koerst de Japanse walvisvloot zuidwaarts om duizenden majestueuze walvissen te gaan vangen, onder bescherming van een particuliere beveiligingsmacht waarvan de kosten, 30 miljoen dollar, worden betaald uit het rampenfonds voor hulp na de tsunami!

Anti-walvisvaartactivisten hielden de Japanse walvisvaart met succes tegen -- en juist daarom besloot de Japanse regering om geld uit de hulpfondsen te gebruiken om de activisten op een afstand te houden als de walvisvaarders hun wrede slachtpartij beginnen.

Als het ons lukt om de bewaking van de walvisvaart te stoppen en het hulpgeld terug te krijgen waar het hoort, bij wanhopige Japanse burgers die nog altijd wegkwijnen in stralingsgebieden, dan is de walvisjacht misschien voorgoed voorbij. De Japanse premier Noda staat al onder enorme druk omdat er schandalig weinig is gedaan om de slachtoffers van de kernramp tegemoet te komen. Een grote wereldwijde oproep kan de verontwaardiging in Japan en daarbuiten doen ontvlammen en Noda dwingen om de kostbare noodfondsen te gebruiken om mensen te redden, niet om walvissen te doden - teken de petitie en stuur het aan iedereen door:
Geplaatst: 12 december 2011

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: