Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Laat de Masai stemmen!

Aan president Samia Suluhu Hassan en de Tanzaniaanse overheid:

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Aan president Samia Suluhu Hassan en de Tanzaniaanse overheid:
"We roepen u op om alle Masai-burgers in Tanzania, ook in het Ngorongoro-district, onmiddellijk hun stemrecht terug te geven. U moet de gedwongen uitzetting onmiddellijk stopzetten, hun land en landrechten veiligstellen en alle sociale diensten weer activeren."
Tanzania heeft zojuist het stemrecht van 100.000 Masai-burgers ontnomen omdat ze weigeren het land van hun voorouders te verlaten. De overheid heeft al duizenden Inheemse Masai met vuurwapens en traangas van hun land verdreven om plaats te maken voor safaritoerisme. Maar nu gaan ze nog een stap verder door de moedige Masai die weigeren uit het Ngorongoro-district te vertrekken hun stemrecht te ontnemen.

De Tanzaniaanse overheid probeert dit geheim te houden om te voorkomen dat internationale financiers hun steun intrekken -- maar met een wereldwijde oproep van onze beweging kunnen we dit in de schijnwerpers plaatsen, financiers dwingen om een grens te trekken en de Masai helpen hun stemrecht terug te krijgen.

De volgende verkiezingen komen eraan -- teken dit nu.

Vertel het verder