Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Laat de Fifa niet profiteren van mishandeling!

De heer Gianni Infantino, voorzitter van de Fifa:

Wij, mensen van over de hele wereld, doen een dringend beroep op u: luister naar de oproep van tal van mensenrechtenorganisaties en erken de ellende die het WK in Qatar heeft veroorzaakt voor honderdduizenden gastarbeiders, waaronder de levens die verloren zijn gegaan terwijl de Fifa miljarden verdient. Mooie woorden volstaan daarbij niet. We vragen u om een compensatiefonds van 440 miljoen dollar op te richten voor de slachtoffers - hetzelfde bedrag dat de Fifa wil toekennen aan de deelnemende teams.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Laat de Fifa niet profiteren van mishandeling!

Stel je voor: je bent zo wanhopig op zoek naar werk dat je je gezin achterlaat, in een smerig kamp gaat wonen en voor amper 1 dollar per uur keihard moet ploeteren in de woestijnhitte. Tot je moederziel alleen sterft en je familie met lege handen achterblijft.

Stel je dan voor dat de mensen die jou als een slaaf hebben behandeld miljarden verdienen terwijl je familie in steeds grotere armoede belandt.

De Fifa heeft besloten om het WK voetbal te laten organiseren in het dictatoriale Qatar. Sindsdien zijn naar verluidt duizenden wanhopige, kwetsbare gastarbeiders om het leven gekomen.

De Fifa staat onder druk om 440 miljoen dollar opzij te zetten voor deze arbeiders - hetzelfde bedrag dat de deelnemende teams zullen ontvangenMensenrechtenorganisaties, voetballers en zelfs grote sponsoren van het WK roepen op tot zo'n fonds. Nog één week tot het WK: als we willen dat de Fifa in actie komt, moeten we deze oproep nu oorverdovend laten klinken. Teken snel en we zullen onze stemmen rechtstreeks aan de Fifa overhandigen.
Geplaatst:

Vertel het verder