Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Stop de illegale dierenhandel op Facebook

Aan de CEO's van grote techbedrijven en wetgevers overal ter wereld:

We roepen u op alles te doen wat nodig is om een einde te maken aan de omvangrijke illegale dierenhandel op uw platformen. Waaronder, maar niet beperkt tot, het blokkeren van verdachte zoekresultaten, het beter modereren van posts om clandestiene handel op te sporen, het zorgen dat algoritmes dierensmokkel niet promoten, en het samenwerken met onderzoekers en wetshandhavers zodat stropers en smokkelaars van wilde dieren worden vervolgd. Wetgevers, u moet nu effectieve wetgeving invoeren en handhaven.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Stop de illegale dierenhandel op Facebook

Er leven amper nog 7.000 jachtluipaarden in het wild -- en toch zijn er de afgelopen tien jaar meer dan 2.000 te koop aangeboden op online platformen!*

En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Mishandelde en doodsbange tijgerwelpjes, apen, beren en met uitsterven bedreigde vogels zijn allemaal te koop op Facebook. Om nog maar te zwijgen van de massa illegaal ivoor, schubdierschubben en aan stukken gehakte dieren.

Een nieuw soort eBay voor bedreigde exotische dieren -- en de smokkelaars boeken woekerwinsten ten koste van onschuldige dieren!

Dit moet stoppen.

Facebook ligt al onder een vergrootglas en staat onder enorme druk, maar tot nu toe is het uitroeien van dierensmokkel geen prioriteit voor de top van het bedrijf. Met een enorme wereldwijde oproep en keiharde onthullingen in de media kunnen we dat veranderen.

Door jarenlang campagne te voeren weten we dat Facebook pas in actie komt wanneer hun geheimen worden onthuld in de media -- en samen kunnen we dat in een mum van tijd regelen! Sluit je aan en deel dit met iedereen die je kent -- teken nu!

* CORRECTIE: in een eerdere versie van deze campagne zeiden we dat er in de afgelopen 10 jaar meer dan 4.000 jachtluipaarden zijn verkocht op Facebook. We werden er later op gewezen dat de bronnen waar we dit cijfer op baseerden (deze en deze) onjuistheden bevatten. Het juiste cijfer, op basis van dit onderzoek, is dat er in de afgelopen 10 jaar meer dan 2.000 jachtluipaarden te koop zijn aangeboden op online platforms. Dit is nog steeds veel, gezien het feit dat er nog slechts 7.000 jachtluipaarden in het wild leven. We bieden onze excuses aan voor deze onjuistheid en zijn er dankbaar voor dat we op de juiste gegevens gewezen zijn.
Geplaatst: