Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

McDonald's, voorkom de volgende pandemie!

Aan de CEO van McDonald's, Chris Kempczinski, alle grote afnemers en producenten van rundvlees, en nationale regelgevers in de industrie:

Het is goed mogelijk dat het coronavirus nog maar een voorproefje is van de vreselijke bedreiging die antibioticaresistente bacteriën vormen -- en u heeft een belangrijke verantwoordelijkheid om de samenleving te beschermen. Wij doen een dringend beroep op u: verbied het routinematig gebruik van alle antibiotica in uw volledige rundvlees-toevoerketen. U kunt een verschil maken in het voorkomen van de volgende pandemie -- of miljoenen mensenlevens in gevaar blijven brengen uit winstbejag.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

McDonald's, voorkom de volgende pandemie!

Elk jaar worden 70 miljard dieren grootgebracht in afschuwelijke omstandigheden -- volgepompt met antibiotica die ziekte-uitbraken moeten voorkomen en een onnatuurlijk snelle groei stimuleren.

De intensieve veehouderij is een nachtmerrie voor het milieu en dierenwelzijn -- maar het is een paradijs voor ziektekiemen, die muteren, zich vermenigvuldigen en overspringen op mensen. Nu al overlijden elk jaar 700.000 mensen aan een infectie met antibioticaresistente bacteriën. Wetenschappers voorspellen dat dit zal oplopen tot 10 miljoen doden per jaar in 2050.

Maar wij kunnen er iets aan doen.

McDonald’s is de grootste afnemer van rundvlees ter wereld en beslist momenteel over een nieuw antibioticabeleid. Als we het bedrijf oproepen alleen maar vlees af te nemen dat antibioticavrij geproduceerd is, kan dat de hele industrie naar een duurzamer model duwen.

Laten we dat waarmaken! Er is bijna niets dat McDonald’s belangrijker vindt dan hun imago -- dus als miljoenen van ons onze stem laten horen, kunnen we de vleesgigant overtuigen te stoppen met antibiotica en de volgende pandemie helpen voorkomen. Teken nu en deel dit snel.

Vertel het verder