Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Vijf maanden om de wereld te veranderen

De aarde warmt niet op, ze verschroeit.

Het is warmer dan ooit gemeten en dat veroorzaakt ongeziene hittegolven, droogte en hevige overstromingen.

Een miljoen diersoorten wordt met uitsterven bedreigd en daarmee riskeren we de vernietiging van het hele levensweb.

Over 50 jaar kunnen gloeiend hete temperaturen ervoor zorgen dat 1,5 miljard mensen op de vlucht moeten slaan -- het zijn er nu al 20 miljoen per jaar.

Het is een wereldwijde stijging van amper 1°C die deze levensbedreigende catastrofe veroorzaakt. We stevenen momenteel af op 3°C. Kun je je de troosteloze en onleefbare planeet voorstellen die we onze kinderen zullen nalaten?

Maar het belangrijkste is: het is nog niet te laat. Wij zijn waarschijnlijk de laatste generatie die er iets aan kan doen. De komende vijf maanden worden cruciaal.

Er komen twee belangrijke VN-toppen aan waarop doorslaggevende beslissingen gemaakt moeten worden over de klimaat- en uitstervingscrisis. Dat kan alles veranderen -- of niets. Het betekent dat we amper 150 dagen hebben om onze leiders wakker te schudden. 150 dagen om talent aan te trekken en fossiele lobbygroepen de baas te worden. 150 dagen om enorme betogingen op touw te zetten en de hele wereld achter ons gewaagde natuurbeschermingsplan te scharen.

De aarde kan niet meer wachten. Dit is een van de allerbelangrijkste periodes ooit voor onze kostbare planeet, want de toekomst hangt aan een zijden draadje. We moeten alles op alles zetten. Als we allemaal een kleine donatie geven, kunnen we de stem van burgers luider dan ooit laten klinken. Als je ooit overwogen hebt om te doneren, doe het dan nu. Laten we samen strijden voor de toekomst van onze geliefde planeet.

---------
Afbeelding: Media Drum Images / Martin Harvey