Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Het finale gevecht voor de bijen!

Aan Landbouwminister Carola Schouten en alle andere Landbouw- en Milieuministers in de EU:

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

"Wij, burgers die zich zorgen maken over het lot van onze bestuivers en de weinig transparante herziening van het "bijenrichtsnoer", doen een beroep op u: doe alles wat u kunt om de bijen te beschermen, stem niet in met de afgezwakte versie van het oorspronkelijke bijenrichtsnoer en houd vast aan "verwaarloosbaar effect" als criterium voor het vaststellen van de toegestane bijensterfte door pesticiden. Luister naar onafhankelijke wetenschappers en bijen-experts en verwerp alle voorstellen die het belang van pesticidefabrikanten boven dat van bestuivers stellen."
Over een paar weken beslist landbouwminister Carola Schouten hoeveel bijen mogen sterven door pesticiden!

De EU-lidstaten stemmen dan over een nieuwe richtlijn voor de bescherming van bijen. Al 7 jaar (!) proberen fabrikanten van landbouwgif sterke beschermingsmaatregelen af te zwakken. Schouten lijkt nu te zwichten voor de lobby en is van plan in te stemmen met een percentage geaccepteerde bijensterfte dat desastreus is als we de toekomst van de bijen en onze voedselvoorziening willen garanderen.

De Tweede Kamer voert de druk op en heeft de minister opgeroepen zich hard te maken voor betere in plaats van slechtere bescherming van de bijen. Als wij ons massaal aansluiten bij deze oproep kan ze niet om ons heen. Teken de petitie!

PS - Deze petitie werd aanvankelijk opgesteld op het burgerpetitieplatform van Avaaz.

Vertel het verder