Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Minister Adema: wij willen kunnen kiezen voor gentechvrij!

Aan landbouwminister Piet Adema:

Wij, burgers uit heel Nederland, zijn bezorgd over de voorgestelde deregulering van nieuwe gentechnologieën.

Wij doen een dringend beroep op u: stem tegen het wetsvoorstel voor deregulering van nieuwe gentechnologieën en maak u hard voor verplichte etikettering, de beperking van patentrecht en de garantie dat bioboeren gentechvrij kunnen blijven.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Minister Adema: wij willen kunnen kiezen voor gentechvrij!
Bedrijven als Bayer en Syngenta hebben er jarenlang keihard voor gelobbyd en lijken nu te krijgen wat ze willen. Landbouwminister Adema staat op het punt om in te stemmen met nieuwe en controversiële gentechwetgeving.

Als deze wet erdoor komt, kun jij straks niet meer zeker weten of je voedsel genetisch gemanipuleerd is of niet, kunnen biologische boeren niet meer garanderen dat ze gentechvrij zijn en kunnen grote bedrijven steeds meer macht krijgen over ons voedselsysteem.

Onderzoek laat zien dat burgers bezorgd zijn over deze gentechnologie en een grote meerderheid in de Tweede Kamer heeft een motie aangenomen die de minister oproept tegen het huidige wetsvoorstel te stemmen. Hij wil dit allemaal naast zich neerleggen, maar een storm van publieke verontwaardiging kan hem nog tegenhouden. Teken de petitie!

Afbeelding: Shutterstock / Jacob Lund

Vertel het verder