Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Nederland: tijd om de bijen te redden!

Aan minister Schouten:

Wij, bezorgde burgers, roepen u op de bijen te beschermen en tijdens de vergadering van EU-lidstaten in maart voor een volledig verbod op neonicotinoïden te stemmen. U heeft de Nationale Bijenstrategie getekend, u noemt uzelf de bijenkoningin van Nederland, u bent een doortastende politica die niet met zich laat sollen. Bijen en burgers rekenen op u!

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Nederland: tijd om de bijen te redden!

GEWELDIG NIEUWS -- WE HEBBEN GEWONNEN!! De Europese landen -- ook Nederland -- hebben voor een verbod op bijengif gestemd! Dit is een enorme overwinning die de weg vrijmaakt voor een nieuw tijdperk van duurzamere landbouw. Maar we moeten de druk blijven opvoeren, want we richten onze pijlen nu op de VS, Canada en de rest van de wereld. Teken hier de petitie aan wereldleiders!

Het is code 'rood' voor de 360 soorten wilde bijen die in Nederland leven. Recent onderzoek laat zien dat in de afgelopen 27 jaar de vliegende insecten met 75% zijn afgenomen. Naast het verdwijnen van voedsel en nestgelegenheid voor insecten spelen het gebruik van herbiciden en insecticiden, neonicotinoïden, in de landbouw hierin een cruciale rol.

Vorige week bevestigde de Europese voedselveiligheidsautoriteit dat neonicotinoïden een risico zijn voor bijen. En in minder dan een maand stemmen Europese lidstaten over een volledig verbod. Nederland neemt nog geen standpunt in. Dit moeten we veranderen en dat kan nu!

Verschillende landen hebben al toegezegd een volledig verbod te steunen, maar het is nog net niet genoeg -- een JA van Nederland zou de doorslag kunnen geven! Laten we minister Schouten massaal oproepen om voor een verbod te stemmen -- voeg jouw naam toe en deel met iedereen.

Deze petitie werd oorspronkelijk opgestart op het burgerpetitieplatform van Avaaz.
Geplaatst:

Vertel het verder