Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

EU: Stop de verdrinkingen

Aan de staatshoofden en ministers van de EU, de voorzitter en leden van de Europese Commissie, en alle wereldleiders:

Wij doen een beroep op u om de wereld met spoed naar een humaan vluchtelingenbeleid voor de 21e eeuw te leiden, dat levens redt en mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en honger beschermt. Dit houdt in dat het aantal plaatsen voor hervestiging en relocatie van vluchtelingen aanzienlijk verhoogd moet worden, zodanig dat gezinnen herenigd kunnen worden en de verantwoordelijkheid over heel Europa, en de wereld, gedeeld wordt; dat er financiële en technische steun geboden moet worden aan landen aan de frontlinie van de crisis; en dat er zorg moet worden gedragen dat beveiligingsacties vluchtelingen niet in gevaar brengen. Een crisis van deze schaal vereist collectieve, dringende en grootschalige humanitaire maatregelen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

EU: Stop de verdrinkingen
Deze foto van een kleine baby, levenloos op het strand, is net als de vele andere te hartverscheurend om naar te kijken. De reactie van onze politici hierop is echt walgelijk -- in plaats van dat de schok hen tot dringende actie aanzet, kibbelen ze onderling over wiens probleem dit nu eigenlijk is. Maar voor de eerste keer ooit, is er een sprankje hoop op een oplossing.

Na een massale publieke oproep om vluchtelingen te verwelkomen, hebben de Duitse bondskanselier Merkel en de president van de Europese commissie het voortouw genomen bij de ontwikkeling van een nieuw en sterk Europees plan dat mensen die vluchten voor oorlog en honger een veilig toevluchtsoord kan bieden. Frankrijk doet mee, maar schandelijk genoeg blokkeren het Verenigd Koninkrijk, Hongarije en andere Oost-Europese landen deze noodmaatregelen. Of EU-politici de wereld naar een humaan vluchtelingenplan voor de 21e eeuw leiden, of de vluchtelingen de rug toekeren, hangt af van in hoeverre zij het gevoel hebben dat het publiek dit van ze wil. En hier komen wij in actie.

Wij hebben nu een omslagpunt bereikt. Het is tijd dat wij leiding geven aan onze leiders. EU-ministers komen in de komende dagen bijeen om hun posities in te nemen, dus er is geen tijd te verliezen. Sluit je aan bij de oproep tot een plan dat deze doodsbange gezinnen nu een veilig toevluchtsoord biedt -- Avaaz zal ons voorstel aan alle belangrijke besluitvormers afleveren voordat zij bijeenkomen.

Vertel het verder