Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
‘WIJ KEUREN OORLOGEN KERNWAPENS AF’SLUIT JE AAN BIJ DE OPROEP
‘WIJ KEUREN OORLOG
EN KERNWAPENS AF’
SLUIT JE AAN BIJ DE OPROEP

Open brief van Nobelprijswinnaars en burgers tegen oorlog en kernwapens:

Zijne Heiligheid de Dalai Lama, de IPPNW en andere winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede vragen Avaaz-leden en alle burgers overal ter wereld om zich aan te sluiten bij deze historische oproep tegen oorlog en kernwapens -- als we genoeg handtekeningen hebben, wordt de oproep overhandigd aan de Russische Federatie en de NAVO:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Open brief van Nobelprijswinnaars en burgers tegen oorlog en kernwapens:
Wij keuren oorlog en kernwapens af. Wij roepen al onze medemensen op om zich bij ons aan te sluiten en onze planeet, ons huis, te beschermen tegen hen die haar dreigen te vernietigen.

De invasie in Oekraïne heeft een humanitaire ramp veroorzaakt voor de bevolking. De hele wereld staat nu voor de grootst denkbare bedreiging: een grootschalige kernoorlog die onze beschaving kan vernietigen en wereldwijd zware ecologische schade kan aanrichten.

We roepen op tot een onmiddellijke wapenstilstand en de terugtrekking van alle Russische strijdkrachten uit Oekraïne en vragen al het mogelijke te doen om een dialoog te starten en dat rampscenario te voorkomen.

We roepen Rusland en de NAVO op om het gebruik van kernwapens expliciet af te zweren in dit conflict, en we roepen alle landen op om het Verdrag inzake het verbod op kernwapens te steunen en te garanderen dat we nooit meer een soortgelijke kerndreiging ervaren.

Dit is hét moment om kernwapens te verbieden en te elimineren. Alleen zo kunnen we garanderen dat de bewoners van onze planeet beschermd worden tegen deze existentiële dreiging.

We moeten kiezen: het einde voor kernwapens, óf het einde voor ons.

We keuren bestuur middels dwang en bedreiging af, en we pleiten voor dialoog, co-existentie en rechtvaardigheid.

Een wereld zonder kernwapens is mogelijk én nodig. We zullen er samen aan bouwen. Het is hoog tijd dat we vrede een kans geven.

----------------------------------

De ondertekenaars en het jaar waarin ze de Nobelprijs voor de Vrede hebben ontvangen:

Zijne Heiligheid de Dalai Lama (1989)
Internationale Medici ter Voorkoming van Kernoorlog (1985)
Internationale Campagne tot Afschaffing van Kernwapens (2017)
Juan Manuel Santos (2016)
Kailash Satyarthi (2014)
Leymah Gbowee (2011)
Tawakkul Karman (2011)
Muhammad Yunus (2006)
David Trimble (1998)
Jody Williams (1997)
Jose Ramos-Horta (1996)
Pugwash Conference on Science and World Affairs (1995)
Óscar Arias Sánchez (1987)
Lech Walesa (1983)
American Friends Service Committee (1947)
Internationaal Bureau voor de Vrede (1910)

----------------------------------
Deze campagne is gelanceerd in samenwerking met de IPPNW.
Geplaatst:

Vertel het verder