Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Oliekrachtmeting in de Amazone

Aan Rafael Correa Delgado, President van Ecuador:

Als bezorgde burgers roepen wij u op om onmiddellijk stappen te ondernemen tegen de ambtenaren die de olie-exploitatie in Sani Isla doordrukken. Wij vragen u om het Amazonegebied te beschermen tegen de destructie van olieboringen. Het vormt een serieuze bedreiging voor dit ongerepte stukje natuur en de overleving van inheemse volken in Ecuador, welke moeite hebben oliemaatschappijen tegen te houden. Wij roepen u op om de inspirerende grondwet van Ecuador na te leven.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Oliekrachtmeting in de Amazone

In het hart van Ecuador probeert een groot oliebedrijf het meest ongerepte stukje regenwoud om te toveren in een olieveld. De Sani Isla Kichwa stam biedt dapper weerstand en heeft om onze hulp gevraagd om hun thuis te redden.

De gemeenschap heeft de belofte gedaan om nooit hun land te verkopen. Jaguars kunnen er vrij leven en één hectare natuur daar bevat meer biodiversiteit dan heel Noord-Amerika bij elkaar! Maar de regering van Ecuador probeert de Kichwa stam uit te kopen om zo 4 miljoen hectare vrij te maken voor oliewinning. President Correa zit nu in een verkiezingsstrijd en hij heeft de reputatie respect te hebben voor het milieu en inheemse volken. Door de Amazone prominent op de verkiezingsagenda te zetten, door middel van wereldwijde media-aandacht voor deze vuile zaak, hebben wij een kans om deze run naar olie te stoppen.

Tot nu toe heeft de Kichwa gemeenschap moedig voet bij stuk gehouden, maar oliewerkers kunnen nu elk moment met hun drilboren komen. Het Kichwa volk kijkt nu naar ons om te helpen hun Amazone te behouden. Teken nu de petitie en deel deze met iedereen – bij 1 miljoen handtekeningen gaan wij een enorme mediastorm genereren om Correa van gedachte te doen veranderen.

Geplaatst:

Vertel het verder