Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Red dit Afrikaanse paradijs

Aan Pohamba Shifeta, minister van Milieu en Toerisme in Namibië:

Wij, burgers wereldwijd, roepen u dringend op om de olievergunning in te trekken waarmee ReconAfrica de wildernis kan vernielen en de lokale gemeenschap en cultuur kan bedreigen om naar olie te zoeken. We roepen u op om de Kavango-gemeenschappen te steunen en de Okavangodelta te beschermen!

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Red dit Afrikaanse paradijs

ReconAfrica, een Canadees olie- en gasbedrijf, heeft mij het zwijgen proberen op te leggen met smeergeld en een baan.

Maar mijn volk is de corruptie beu. Ook nu deze oliegigant ons en onze rechten aanvalt en de wilde dieren met uitsterven bedreigt, zullen we niet zwijgen.

Dit is het land van onze voorouders, waar we iconische diersoorten zoals leeuwen en giraffen beschermen. Maar van de Afrikaanse olifanten, die ooit met 26 miljoen waren, zijn nu minder dan 450.000 over. De grootste nog resterende olifantenpopulatie in Afrika, met amper 130.000 olifanten, leeft in de Okavango en wordt nu bedreigd door ReconAfrica. Kun je je voorstellen dat ze verdwijnen?

In juni 2022 hebben we ons aangesloten bij het Economic and Social Justice Trust, een activistische groep die corruptie bestrijdt en pleit voor rechten in Namibië. We hebben toen een luide oproep gelanceerd tegen ReconAfrica’s exploiterende activiteiten, die minister Pohamba Shifeta had goedgekeurd, ondanks de duidelijke overtreding van bepaalde wetten en rechten.

Maar twee jaar later is er nog altijd GEEN uitspraak. Intussen kan ReconAfrica ongehinderd ons land en onze bronnen van inkomsten blijven plunderen en verscheuren.

Sluit je nu aan bij onze wereldwijde oproep en laat minister Pohamba Shifeta weten dat hij een beslissing moet nemen en de Okavangodelta moet redden! Voor de mensen die er leven, voor mijn mensen, en voor de prachtige wilde dieren -- teken nu en deel dit met iedereen die je kent!

-- Thomas Muronga, voorzitter van het Kapinga Kamwalye Community Conservancy.

Geplaatst:

Vertel het verder