Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

​​​​Stop de spiraal van geweld: sancties nu!

Aan Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken Blinken en aan ministers van Buitenlandse Zaken, parlementsleden en staatshoofden overal ter wereld:

De behandeling van de Palestijnse bevolking is een smet op het geweten van de wereld. Het is tijd dat de wereld opstaat, in actie komt en sancties oplegt aan belangrijke Israëlische sectoren, tot de Palestijnen volwaardige en gelijke burgerrechten toegekend krijgen. We roepen u op om moreel leiderschap te tonen en daadkrachtig te handelen om mensenlevens te redden.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

​​​​Stop de spiraal van geweld: sancties nu!

Israël en Palestina staan op de rand van oorlog.

Meer dan 55 Palestijnse kinderen zijn al om het leven gekomen. Moeders zijn dood. Er zijn honderden gewonden.

De spanning loopt razendsnel op.

Het is allemaal geworteld in de illegale bezetting van Palestina en decennia van gewelddadige onderdrukking van het Palestijnse volk door Israël. Human Rights Watch heeft het onlangs bestempeld als ‘misdaden tegen de mensheid’.

Dit is hoe het allemaal begonnen is, en dit is waar het moet eindigen.

Er lijkt maar één manier te zijn om een einde te maken aan de afschuwelijke cyclus van gewelddadige huisuitzettingen van Palestijnse burgers door Israël, dagelijks geweld tegen onschuldige gezinnen, raketten die worden afgevuurd door Hamas en luchtaanvallen van Israël op de Gazastrook: de economische kostprijs van dit conflict zo hoog maken dat het niet langer houdbaar is.

Het heeft geholpen om de apartheid in Zuid-Afrika te beëindigen en het kan de apartheid hier ook helpen beëindigen.

We hebben intussen drie miljoen handtekeningen. Klik hieronder en teken onze oproep voor sancties tegen Israël wegens hun schending van het internationaal recht en misdaden tegen de mensheid. Laten we dit een keerpunt maken!
Geplaatst:

Vertel het verder