Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Europa: maak ons herstel groen!
Teken en roep op tot 'Green Deals' overal ter wereld:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Over een paar uur legt de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen een plan op tafel om de klimaatnoodtoestand aan te pakken. Laten we haar verwelkomen met onze eigen visie voor een Green Deal die door mensen wordt aangedreven. De overwinning van dit plan in Europa kan overal ter wereld een vloedgolf van Green Deals in gang zetten.

Aan de voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen, Europese staatshoofden en leiders overal ter wereld:

De wetenschap is glashelder -- dit is onze laatste kans om actie te ondernemen en de klimaatcrisis tegen te houden. Daarom roepen we u op om “Green Deals” aan te nemen om onze economieën en maatschappijen te transformeren -- voor een 100% schone en duurzame toekomst.

Ze moeten minstens de volgende dwingende verbintenissen bevatten:

- Een einde maken aan CO2-vervuiling tegen 2050, met ambitieuze verlagingen tegen 2030 om de opwarming onder 1,5°C te houden;
- 50% van de planeet beschermen en herstellen tegen 2050 en de rest op duurzame wijze beheren;
- Massaal investeren om onze energie, transport, woningen, voedselsystemen en banen groener te maken;
- Onze belastingen groener maken en subsidies voor fossiele brandstoffen schrappen;
- De economie transformeren - met innovatieve nieuwe financiële en fiscale oplossingen;
- Niemand in de steek laten - met een eerlijke en rechtvaardige overgang voor alle gemeenschappen, arbeiders en lagelonenlanden.
Geplaatst:

Vertel het verder