Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Aan wereldleiders: maak een einde aan plasticvervuiling

Aan alle overheden van lidstaten van de Verenigde Naties:

Wij, burgers van over de hele wereld, roepen op tot een urgent internationaal verdrag tegen plasticvervuiling. Dit nieuwe, bindende verdrag moet zo ambitieus mogelijke doelen stellen om een einde te maken aan deze planetaire crisis en de hele levenscyclus van plastic aanpakken, van een verminderde productie tot ontwerp en afvalbeheer. Dit is onze kans om te evolueren naar een veilige, circulaire economie die mensen, dieren en ons klimaat beschermt -- op een rechtvaardige, inclusieve manier.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Aan wereldleiders: maak een einde aan plasticvervuiling

We hebben gezien hoe het leven in de diepste oceanen en op de hoogste bergen erdoor verstikt wordt. Nu laten verontrustende onderzoeken zien dat plasticvervuiling overal zit: in de regen, in ons eten, in ons drinkwater -- er is zelfs plastic gevonden in placenta’s! Wij, en het leven op aarde, worden vergiftigd.

Maar nu hebben we eindelijk een unieke kans om dat te veranderen.

De Verenigde Naties overwegen momenteel een ambitieus nieuw internationaal verdrag dat een einde moet maken aan de plasticplaag. Als de lidstaten ermee instemmen, hebben we een echte kans om onze planeet te helpen opknappen! Maar grote vervuilers proberen het voorstel nu al af te zwakken.

Het is aan ons allemaal om hen te laten zien dat de hele wereld een zo ambitieus mogelijk verdrag wil om een einde te maken aan de plasticcrisis! De lidstaten komen deze week samen -- klik hier om je stem toe te voegen en stuur dit door naar iedereen die je kent.

In samenwerking met de #BreakFreeFromPlastic-beweging.

Geplaatst:

Vertel het verder