Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Daag Poetin voor de rechter

Aan wereldleiders:

Wij, burgers van over de hele wereld, roepen u dringend op om Poetin en zijn handlangers persoonlijk verantwoordelijk te houden voor hun illegale invasie van Oekraïne door een Speciaal Tribunaal voor het berechten van de misdaad van agressie in het leven te roepen. We roepen u ook op om uw volledige steun te verlenen aan het onderzoek van het Internationaal Strafhof naar vermeende oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid in Oekraïne. Zonder verantwoording zal er geen vrede zijn – wij rekenen op u.

Teken nu met je e-mailadres om Poetin voor de rechter te helpen dagen:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Daag Poetin voor de rechter

BREAKING: het belangrijkste strafhof ter wereld heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd voor Poetin!!

We hebben nog nooit zo’n grote kans gehad om Poetin verantwoordelijk te stellen voor zijn oorlogsmisdaden in Oekraïne en het ondenkbare leed dat hij veroorzaakt.

Onze campagne heeft bijgedragen aan dit arrestatiebevel -- nu moeten overheden het bekrachtigen. We kunnen het aantal handtekeningen vandaag nog verdubbelen: voeg nu je stem toe en deel dit!

--

Terwijl doodsbange moeders en kinderen vluchten voor bommen en kogels pleegt Poetin de ‘opperste internationale misdaad’ -- agressie -- voor onze ogen. Er is een manier om hem verantwoordelijk te houden -- door hem voor een nieuw Neurenberg-tribunaal te vervolgen voor zijn gruwelijke misdaden.

De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Dmytro Kuleba, roept de wereld op dit tribunaal in het leven te roepen en velen sluiten zich bij hem aan. Als wij kunnen laten zien dat burgers van over de hele wereld dit plan massaal steunen, kunnen we onomkeerbaar momentum helpen genereren en Poetin een krachtige boodschap sturen -- de wereld zal je persoonlijk verantwoordelijk houden voor je daden.

Dit nieuwe tribunaal is cruciaal om Oekraïne én de rest van de wereld te beschermen tegen een aanval die illegaal was vanaf het moment dat hij begon. Sluit je met één klik aan bij de wereldwijde oproep om Poetin aan te klagen voor een nieuw Neurenberg-tribunaal -- en Avaaz zal met top-experts samenwerken om de bal aan het rollen te brengen.
Geplaatst:

Vertel het verder