Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Wereldleiders: maak de halve aarde beschermd gebied

Aan wereldleiders:

Wij, burgers van over de hele wereld, zijn erg bezorgd over de waarschuwingen van wetenschappers dat een volledige ineenstorting van levensondersteunende ecosystemen in de komende eeuw zou kunnen plaatsvinden, en dat de aarde daarmee onleefbaar zou worden. Wij doen een beroep op u om de bestaande biodiversiteitsafspraken na te komen en een nieuw doel te stellen -- 50% van de aarde als beschermd gebied voor 2050 -- en ervoor te zorgen dat onze planeet dan volledig duurzaam is. Dit alles met inachtneming van de ontwikkelingsbehoefte van mensen wereldwijd en de bescherming van inheemse volken. Met dit langetermijndoel kan de harmonie tussen mens en natuur hersteld worden.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Wereldleiders: maak de halve aarde beschermd gebied

Een recent krantenartikel beschrijft hoe stropers leeuwen onthoofden en hun poten afhakken, om deze te verkopen op de zwarte markt. De koning van de savanne is al bedreigd en dit zou hem over het randje van de afgrond kunnen duwen.

En naast leeuwen vermoordt de mensheid de ene na de andere prachtige soort -- in de afgelopen 50 jaar hebben we bijna TWEEDERDE van de diersoorten weggevaagd!

Maar we kunnen iets doen. Wetenschappers zeggen dat de natuur en diersoorten zichzelf kunnen herstellen als we dringend de halve aarde tot beschermd gebied maken. Deze wetenschappers worden niet gehoord, maar naar burgers luisteren overheden wel. Daarom is het aan ons om dit Wereldwijde Natuurakkoord onder hun aandacht te brengen.

Avaaz-medewerkers brengen *deze week* onze stemmen over aan topambtenaren en zullen hen vragen het plan te steunen. Voeg jouw naam toe.

Vertel het verder