Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Noodoproep: laat de klimaatjongeren aan het woord!

Aan de Amerikaanse president Biden:

Wij, burgers van overal ter wereld, roepen u dringend op om de rechtszaak Juliana v. United States voor de rechtbank te laten komen zonder verdere vertraging of belemmering van het Amerikaanse ministerie van Justitie. U heeft gezegd dat u jongeren steunt en de klimaatcrisis wilt aanpakken, maar uw regering maakt misbruik van noodbevoegdheden in een ongeziene poging om de rechtszaak weg te scheuren uit de normale rechtsgang. Deze 21 moedige jonge aanklagers verdienen het om hun verhaal te doen aan een rechter. Laat hen naar de rechtbank gaan!

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Noodoproep: laat de klimaatjongeren aan het woord!

Mijn naam is Levi. Ik ben opgegroeid op een eilandje aan de kust van Florida. De golven waren mijn speeltuin en het voelde als een waar paradijs -- tot mijn huis bijna helemaal werd vernield door overstromingen. Na de zoveelste storm voelde mijn gezin zich genoodzaakt ver weg te vluchten van de oceaan waarin ik groot geworden was.

Nu kan ik met trots zeggen dat mijn vrienden en ik de grootste vervuiler ter wereld voor de rechter dagen: de Verenigde Staten. Mensen hebben het over de “rechtszaak van de eeuw”, want de zaak zou ons kunnen redden van totale klimaatchaos.

Maar het Amerikaanse ministerie van Justitie doet er alles aan om onze rechtszaak tegen te houden, en over een paar weken zouden we onze laatste kans kunnen verliezen. Dan worden onze verhalen nooit door de rechtbank gehoord. Ze weten dat we kunnen winnen en dat we hen eindelijk verantwoordelijk kunnen stellen voor het in gevaar brengen van onze toekomst.

President Biden is de enige persoon ter wereld die de overheid kan opdragen de zaak met rust te laten, maar hij voelt nog niet genoeg internationale druk om op te treden. Sluit je nu aan bij deze oproep aan Biden: laat ons in de rechtbank ons verhaal doen!

- Levi Draheim, samen met het hele Avaaz-team​​​
Geplaatst: