Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Red de bijen

Aan Landbouw Ministers en beleidsmakers wereldwijd:

Wij roepen u op om onmiddellijk het gebruik van neonicotinoïden pesticiden te verbieden. De gigantische sterfte van bijenkolonies kan onze gehele voedselketen in gevaar brengen. Als u nu voorzichtig te werk gaat dan kunnen wij bijen van uitsterven behoeden.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Red de bijen

In stilte sterven miljarden bijen en lopen onze gewassen en voedselvoorziening gevaar. Massale publieke druk heeft de EU ervan overtuigd de giften te verbieden, maar elders in de wereld worden deze bijen-moordende pesticiden gewoon nog gebruikt -- en daarom gaan wij verder met onze strijd.

De EU heeft de toestemming om deze pesticiden te gebruiken met 2 jaar opgeschort. Dat is al een geweldige winst, maar pesticide giganten als Bayer en Syngenta lobbyen zich suf om de opschorting te ondermijnen en hun dodelijke producten op de markt te houden. Laten wij een zwerm van verontwaardiging door Europa laten trekken om sterk te blijven en zo andere landen het goede voorbeeld te geven. De bescherming van de gezondheid en het milieu van ons allemaal is vele malen belangrijker dan het winstbejag van deze eenlingen.

Onze stem klinkt
: vorig jaar heeft onze petitie ondertekend door 1,2 miljoen mensen er nog voor gezorgd dat de US een formele consultatie uitriep, en de 2,6 miljoen handtekeningen van een andere Avaaz campagne hebben de nodige invloed gehad op de besluitvorming van Europese beleidsmakers. Laten wij dit keer 3 miljoen stemmen verzamelen om leiders overal ter wereld ertoe op te roepen voor eens en altijd van deze krankzinnige giftige producten af te zijn. Teken nu en deel het met iedereen die je kent!

Vertel het verder