Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Sta de Masaï bij

Aan president Jakaya Kikwete:

Als mondiale burgers roepen wij u op zich te verzetten tegen elke poging om Masaï van hun traditionele land te verbannen of hen te dwingen zich te verplaatsen om plaats te maken voor buitenlandse jagers. Wij rekenen op u om de kampioen voor uw volk te zijn en elke poging te stoppen die leidt tot een gedwongen verandering van hun landrechten.

Vul je e-mailadres in:
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Wij zijn de stamoudsten van de Masaï uit Tanzania, een van Afrika’s oudste stammen. De regering heeft zojuist aangekondigd dat het van plan is duizenden families van ons land te verbannen zodat rijke toeristen daar kunnen gaan jagen op leeuwen en luipaarden. De huisuitzettingen kunnen onmiddelijk beginnen.

Vorig jaar, toen dit plan voor het eerst naar buiten kwam, snelden bijna 1 miljoen Avaaz leden ons te hulp. Jullie hulp, en de daaruit voortvloeiende storm van aandacht, dwong de regering het plan in te trekken en maanden van voorbereiding te vernietigen. De president heeft gewacht totdat de storm van internationale aandacht is afgezwakt en heeft nu het plan om ons land over te nemen nieuw leven in geblazen. Wij hebben jullie hulp weer dringend nodig.

President Kikwete mag dan niets om ons geven maar hij heeft wel laten zien dat hij reageert op wereldwijde druk – van jullie allemaal! Wij hebben misschien maar een paar uur de tijd. Sta ons alsjeblieft bij om ons land, onze mensen en ’s werelds meest majestueuse dieren te beschermen. Vertel het iedereen, voordat het te laat is. Dit is onze laatste hoop.

-- De Masaï gemeenschap van het Ngorongoro District
Geplaatst: 27 Maart 2013

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: