Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

1 miljoen voor het verbod op handel in leeuwen

Aan de Zuid-Afrikaanse president Zuma :

Als burgers wereldwijd, met veel respect voor Zuid-Afrika en zijn prachtige natuurlijk erfgoed, roepen we u op om de wrede en zinloze handel in leeuwenbotten en -organen onmiddellijk te verbieden. Deze handel moedigt een industrie aan die leeuwen op de rand van uitsterven kan brengen. We hopen dat we Zuid-Afrika kunnen bezoeken en het toerisme kunnen steunen, en zouden onze vrienden willen aanraden erheen te reizen. We verzoeken u de smet van de leeuwenhandel te verwijderen van de reputatie van uw land, en ons in staat te stellen om u met een gerust hart te steunen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
1 miljoen voor het verbod op handel in leeuwen

Honderden Zuid-Afrikaanse leeuwen worden geslacht voor nepmedicijnen voor mannen. Maar we kunnen samen een stokje voor deze gruwelijke handel steken door de regering daar te raken waar het het meeste pijn doet -- de toeristische sector.

Een wereldwijd verbod op de verkoop van tijgerbotten heeft de handelaren hun pijlen doen richten op de statige leeuwen. In Zuid-Afrika worden leeuwen onder erbarmelijke omstandigheden legaal gehouden voor canned hunting, waarbij rijke toeristen duizenden euro's betalen om de leeuwen achter een hek dood te schieten. Experts zeggen nu dat de leeuwenbotten voor winst door deze moorddadige boerderijen naar valse "medicijnmakers" in Azië worden geëxporteerd. De handel explodeert en experts vrezen dat als prijzen stijgen, zelfs de wilde leeuwen (van wie er nu nog maar 20.000 in Afrika zijn) het risico zullen lopen te worden gestroopt.

Als we president Zuma kunnen laten inzien dat deze brute handel het imago van vakantiebestemming schaadt, kan hij de handel in leeuwenbotten verbieden en strafbaar stellen. Avaaz zorgt voor sterke advertenties op vliegvelden, toeristische websites en in reismagazines, maar we hebben dringend 1 miljoen handtekeningen nodig om de advertenties kracht bij te zetten. Teken de petitie hiernaast om onze cijfers snel te laten groeien.

Geplaatst: