Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Stop de varkensbaron!

Aan lokale, provinciale, nationale en Europese bestuurders:

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Aan lokale, provinciale, nationale en Europese bestuurders:
"Wij, burgers, zijn woest en verontwaardigd over het verschrikkelijke dierenleed op de boerderijen van Adriaan Straathof. Wij roepen u op gebruik te maken van alle mogelijkheden die lokale, provinciale, nationale en Europese wetgevingen u bieden om zijn vergunningen in te trekken en ervoor te zorgen dat hij geen vee of andere dieren meer kan houden. Ook roepen wij u op om striktere eisen te stellen aan dierenwelzijn en brandveiligheid. Zo kunt u voorkomen dat dit nog eens gebeurt."
Meer informatie:

Ze werden levend verbrand -- 20.000 varkens, op elkaar gepakt in een overvolle en potdichte stal.

Maar op de boerderijen van deze boer, Straathof, was het al veel langer een hel: zieke biggetjes doodgeslagen, varkens met gebroken botten of uitpuilende ingewanden aan hun lot overgelaten.

Men noemt deze Nederlandse boer 'de varkensbaron'. Hij heeft een verschrikkelijke reputatie en Duitsland legde hem al een beroepsverbod op. Ook Nederland zou zijn vergunningen moeten intrekken.

De varkensbaron hoopt gewoon door te kunnen gaan, maar als wij dit schandaal aan de grote klok hangen, kunnen we scherpere controles afdwingen en bestuurders zover krijgen dat ze zijn vergunningen intrekken. Er is haast bij, want honderdduizenden dieren lijden nog steeds!

Deel met iedereen: