Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

Veto Dilma!

Aan president Dilma Rousseff:

Wij roepen u op tot onmiddellijke actie om de kostbare Braziliaanse bossen te redden door uw veto uit te spreken tegen wijzigingen in de boswet. Ook dringen we er op aan toekomstige moorden op milieuactivisten te voorkomen door een strenger optreden tegen illegale houthakkers en een verbeterde bescherming van mensen die risico lopen op geweld of moord. De wereld heeft Brazilië nodig als internationale leider in natuurbehoud. Door uw vastberaden optreden nu wordt de planeet behouden voor toekomstige generaties.

Vul je e-mailadres in:
Voeg je nummer toe als je graag van ons hoort via telefoon of sms
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Het Braziliaanse Congres heeft zojuist een rampzalige boswet aangenomen, die boeren en houthakkers de vrijheid geeft om grote delen van de Amazone te kappen. Alleen president Dilma kan dit nog tegenhouden.

Gelukkig hebben we de timing mee -- over een paar weken is Dilma gastvrouw van de grootste internationale top over het milieu. Volgens ingewijden kan ze het zich niet veroorloven de top te openen als de leider die toestemming gaf voor de vernietiging van een regenwoud. Ze kan rekenen op toenemende binnenlandse druk - 79% van de Brazilianen is tegen de nieuwe wet. Als we ons nu bij ze aansluiten kunnen we haar het internationale vuur aan de schenen leggen en haar onder druk zetten de wet om te hakken, en niet het regenwoud.

Dilma kan haar besluit elk moment nemen. Laten we haar zover krijgen de wet nu te vetoën. Teken de petitie hiernaast voor een einde aan het 'kettingzaag-slagveld'. Als je al getekend hebt, stuur de petitie dan door.

* Om de impact van deze cruciale campagne te vergroten, werken we samen met Greenpeace, het WNF en belangrijke Braziliaanse organisaties.
Geplaatst: 9 Mei 2012

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: