Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

WikiLeaks: Stop de hetze

Aan de Amerikaanse en andere regeringen en bedrijven die betrokken zijn bij de aanvallen op WikiLeaks:

We roepen op tot onmiddellijke staking van de hetze tegen WikiLeaks en hun partners. We dringen er op aan dat u de principes van de democratie en de wetten van vrijheid van meningsuiting en persvrijheid respecteert. Als WikiLeaks en de journalisten waar ze mee werken wetten overtreden hebben, dienen ze binnen het gerechtelijk systeem en met een eerlijk proces vervolgd te worden. Ze mogen niet aan een buitenrechtelijke intimidatiecampagne onderworpen worden.

Vul je e-mailadres in:
Voeg je nummer toe als je graag van ons hoort via telefoon of sms
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

De felle intimidatiecampagne tegen WikiLeaks is verkeerd, gevaarlijk, en ondermijnt de rechtsstaat. Toppolitici in de VS hebben WikiLeaks bestempeld als een terroristische organisatie en hebben er bij bedrijven op aangedrongen de site te sluiten. Commentatoren hebben voorgesteld medewerkers ervan te vermoorden.

De toekomst van onze vrijheden en het Internet zijn in het geding. Laten we een dringend standpunt innemen om ervoor te zorgen dat regeringen en bedrijven met terughoudendheid en een eerlijk proces reageren, en dit gevecht niet laten escaleren.

Teken de petitie om de hetze te stoppen – we kunnen deze week nog een miljoen stemmen laten horen!

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: